آشپزی های مختلف

گوجه فرنگی و لاغری

 گوجه فرنگی و لاغری , گوجه فرنگی و لاغری , آب گوجه فرنگی و لاغری , گوجه فرنگی و رژیم لاغری

سبزیجات تازه، بخاطر محتوای ویتامین و مواد معدنی‌شان بسیار معروفند، اما این مواد غذایی، چیزی بیشتر از یک نیروگاه تغذیه‌ای هستند: آنها می‌توانند جایگزین غذاهای پرکالری شوند و با اضافه کردن حجم به وعده‌های غذایی شما، به تلاش‌های کاهش وزنتان کمک کنند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص رژیم آب و دانه گوجه فرنگی و لاغری در زنان و مردان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

آب گوجه فرنگی و لاغری

آب سبزیجات از جمله آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید بوده که علاوه بر کمک به حفظ تناسب اندام، به زیبایی و پوست و مو نیز کمک شایانی می‌کنند. یکی از خواص آب گوجه فرنگی خاصیت چربی سوزی این ماده غذایی مفید است. این نوشیدنی مفید مناسب برای افرادی است که به دنبال لاغری و تناسب اندام از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خود هستند. همچنین چربی سوزی باعث سلامت قلب و عروق نیز خواهد شد.

ترکیبات گوجه فرنگی

به طور معمول در سراسر دنیا از گوجه فرنگی به شکل پخته یا خام در انواع غذا‌ها و سالاد‌ها استفاده می‌شود. این ماده غذایی دارای ترکیبات ارزشمندی است که گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه می‌تواند به حفظ تناسب اندام و سلامت بدن کمک کند. از مهم‌ترین ترکیبات موجود دراین ماده غذایی پر خاصیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: انواع ویتامین‌ها شامل: ویتامین A, C, E, K. فیبر اسید آمینه‌های لازم مقدار کمی کالری پروتئین و چربی قند‌های مختلف مانند: فرکتوز و گلوکز اسید فولیک لیکوپین مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز، مس، پتاسیم، فسفر، روی و …

مصرف گوجه فرنگی و لاغری

معمولا افراد در میان‌ وعده‌ها از مواد غذایی چرب و پر کربوهیدراتی مانند پنیر، کره، شیرینی جات، چیپس و … استفاده می‌کنند که این خود یک عامل مهم چاقی به شمار می‌آید. به همین دلیل برای شروع یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، می‌توانید آن را به تنهایی یا به همراه سبزیجات مفید دیگر مانند خیار، کاهو، کلم بروکلی و … به عنوان میان‌وعده مصرف کنید.برای داشتن یک وعده غذایی سالم و مفید شما می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت خام و یا پخته به همراه مواد غذایی پروتئین دار و بدون چربی مانند ماهی یا مرغ کبابی، حبوبات پخته شده، کمی برنج یا نان به عنوان وعده شام یا ناهار میل کنید.

تفاوت گوجه فرنگی خام با پخته

خواص گوجه فرنگی خام با پخته آن فرق دارد و اینکه عده ای می گویند گوجه فرنگی برای کبد مفید و عده ای دیگر می‏گویند برای کبد ضرر دارد. هردو سخن صحیح است! زیرا در حالی که خود گوجه فرنگی برای کبد مفید است. ماده قرمز آن زیان آور است، بنابراین، این میوه عجیب برای کبد هم مفید است و هم مضر. گفته می شود در خوردن گوجه فرنگی نباید افراط شود؛ ممکن است تولید سنگ کلیه کند. شاید با خوردن سالاد گوجه فرنگی با روغن زیتون بتوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، ولی در هر حال گوجه فرنگی میوه ای مفید است که در عین حال نباید در خوردن آن افراط کرد.

خواص درمانی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای تسکین دردهای عصبی و رفع بی اشتهایی و یبوست مفید است، ولی باید دقت کرد گوجه فرنگی را حتماً رسیده اش را بخوریم؛ زیرا نارس آن ماده ای به نام سولاتنن دارد که یک نوع ماده سمی است. گوجه فرنگی برای بیماری های رماتیسم و نقرس مفید است، ولی برای بیماری های سرطان مضر است. گوجه فرنگی خام، هضمش دشوار، ولی گوجه فرنگی پخته آمیخته با کره سهل الهضم است و کسانی که آلرژی دارند نباید گوجه فرنگی بخورند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 4 تیر 1398 توسط نینا نیکانی | نظرات()
درباره وبلاگ
مطالب اخیر
آرشیو مطالب
نویسندگان
ابر برچسب ها
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو