آشپزی های مختلف

خواص لوبیا

خواص لوبیا چیتی , خواص لوبیا چیتی در لاغری , خواص لوبیا چیتی در بدنسازی , خواص سفید

لوبیا چیتی یا لوبیای رومی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین و جایگزین گوشت است که قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد، یبوست را درمان می کند و برای سلامت قلب مفید می باشد.لوبیا قرمز یکی از پر مصرف ترین و پرخاصیت ترین انواع حبوبات است و به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد، به عنوان بهترین منبع گیاهی جایگزین گوشت در گیاهخواران استفاده می شود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص لوبیا چیتی و چشم بلبلی و قرمز در لاغری و بدنسازی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبیعت لوبیا چیتی

طبیعت لوبیا چیتی گرم و تر است. لوبیا چیتی غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، پتاسیم، آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، سلنیوم، مولیبدن، فیبر و پروتئین است. لوبیا چیتی (به انگلیسی : Pinto bean) بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی و یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین لوبیا ها در کشور های آمریکا، مکزیک، ایتالیا، پرتغال و ترکیه می باشد. لوبیا چیتی یا لوبیا پینتو نام خود را از واژه ی اسپانیایی پینتو به معنی نقاشی گرفته است. امروزه هند، چین، اندونزی، برزیل و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده های لوبیا چیتی در جهان هستند.

خواص لوبیا قرمز

فولات موجود در لوبیا قرمز می‌تواند برای افزایش حافظه مفید باشد. لوبیا قرمز دارای منیزیم است که می‌تواند از سردردهای میگرنی جلوگیری‌کرده و فشار خون بالا را تنظیم‌کند.لوبیا قرمز حاوی روی یا ویتامین B۶ است. این ماده معدنی به رشد بافت‌ها کمک‌کرده و پوست و موی آسیب‌دیده را ترمیم‌می‌کند. روی در شبکیه چشم نیز یافت‌می‌شود که به رفع تباهی لکه زرد کمک‌می‌کند.لوبیا قرمز ویتامین C دارد. این ویتامین به تولید کلاژن غضروف کمک‌می‌کند. ویتامین C همچنین می‌تواند آرتریت را درمان‌کرده یا از آن جلوگیری‌کند و منجر به داشتن پوست و مویی سالم شود. ویتامین C در کاهش خطر تباهی لکه زرد نیز موثر است.تحقیقات نشان داده که لوبیا قرمز به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد، خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.مقادیر قابل توجه فیبر موجود در لوبیا چیتی باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

خواص لوبیا چشم بلبلی

تحقیقات نشان داده که فیبر موجود در لوبیا چشم بلبلی به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.مقادیر بالای ویتامین A موجود در لوبیا چشم بلبلی به تقویت بینایی کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید را کاهش می دهد.تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر و پروتئین موجود در لوبیا چشم بلبلی به کاهش کلسترول بالای خون کمک می کنند.لوبیا چشم بلبلی حاوی مقادیر بالای تریپتوفان و منیزیم است که باعث آرامش ذهن و بدن شده و به درمان بی خوابی شبانه کمک می کنند.

لوبیا و کبد چرب

کبد چرب اختلالی متابولیکی است که در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می‌شود. پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، نشان داد که لوبیای آزوکی (adzuki bean) موجب کاهش تجمع چربی در کبد موش‌ها می‌شود. این نتیجه نشان می‌دهد که این نوع لوبیا به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و خطر ابتلا به کبد چرب را کاهش می‌دهد. البته برای تأیید این نتیجه به انجام مطالعات بیشتری روی انسان‌ها نیاز داریم.

خواص لوبیا برای دیابت

لوبیا قرمز دارای کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین است. این ویژگی برای جلوگیری از خطر دیابت مفید است.لوبیا قرمز حاوی فیبر حل‌شدنی است که به کاهش سرعت سوخت‌وساز کربوهیدرات کمک‌می‌کند. این ویژگی می‌تواند از بالارفتن سطح قندخون بعد از وعده غذایی جلوگیری‌کند. لوبیا قرمز منبع خوبی از پروتئین نیز هست که سطح قندخون را پایین‌می‌آورد.لوبیا به ثابت کردن سطح قند خون کمک می‌کند و حتی از دیابت پیشگیری می‌کند. انواع مختلف لوبیا فیبر بالایی دارند که در پایین آوردن سطح قند خون مؤثر است.

سلامت قلب با لوبیا

لوبیا قرمز سرشار از ویتامین B۹ است که منظور از این ویتامین همان فولات یا اسیدفولیک است. لوبیا سفید برای قلب مفید است زیرا چربی پایینی دارد. فولات به کاهش سطح هوموسیستئین در جریان خون شما کمک‌می‌کند.

لوبیا و درمان کم خونی

مقادیر بالای آهن و مس موجود در لوبیا چیتی با افزایش تولید گلبول های قرمز خون، کم خونی یا آنمی را درمان می کند. توصیه می شود که زنان در دوران قاعدگی و پریود، لوبیا چیتی مصرف کنند تا عوارض کم خونی از جمله سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و ضعف و بی حالی را درمان کند.

خواص لوبیا در بدنسازی

لوبیا چیتی مقادیر بالایی کربوهیدرات دارد، کربوهیدرات به ریکاوری عضلات ورزشکاران پس از تمرینات بدنسازی کمک می کند. لوبیا چیتی حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن ورزشکاران و بدنسازان مفید است. منیزیم موجود در لوبیا چیتی باعث سنتز پروتئین در بدن شده و به عضله سازی بدنسازان کمک می کند.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 تیر 1398 توسط نینا نیکانی | نظرات()
درباره وبلاگ
مطالب اخیر
آرشیو مطالب
نویسندگان
ابر برچسب ها
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو